Indulás reggel a Nyugatiból. Az EC78 mellett az 1247-es Szili, graffiti-felület céljául szolgáló járművek élén.
Az EC78 vontatójárműve, a 11-es Gorilla. A vontatott járművek előlről hátrafelé: (CD) 20-70 524 (amelyben helyet foglaltam), 20-70 015, (MÁV) 21-91 313, 21-91 000, 21-91 306, 88-91 104, 10-91 101, (CD) 10-70 001.
Még egy utolsó pillantás a Nyugatira, majd elhelyezkedés a fülkés cseh kocsiban.
A 20-70 015 WC-je, amelyet láthatóan játékos kedvűek látogattak meg, tönkretéve a Cég áldozatos munkáját, melynek során friss fogyóeszközökkel töltötte fel a járművet. Nem teljesen világos, hogy az "elkövetőknek" az eszközök kezelésével, a CD-vel, a MÁV-val, a vasúttal vagy a vizesblokkokkal általában, vagy csak egyszerűen saját magukkal volt valami problémájuk.
Ugyanez a WC egy picit feljebb pillantva.
...és a WC-hez tartozó termeskocsi utastere, amely feltűnő hasonlóságot mutat a MÁV Bp-kkel...
...ami nem is csoda, hisz a felújítást végzők között megtaláljuk a "Dunakeszi" nevet.
Én pedig nem ezt a kocsit választottam, hanem a Gorilla mögötti fülkéset. Az üléshuzatok színvilága hasonló a termeséhez és illik a belső borítóelemeket uraló pasztell-pasztell hátán -variációhoz.
Az induló utasterhelés 10% alatt, ezen belül az első két cseh kocsié összesen nincs 10 utas.
Párkány - a mintegy 15 felszállóval sem javul a kihasználtság. A vágányok felett átívelő felüljáró felvételi épület felőli negyede már újrahúzva, az eredeti beton-szerkezet helyett acél-alapokon. Érdekes módon a régi mellett húzódik (és nem azzal egyvonalban), azaz a szakaszos felújítás helyett valami mást határoztak el az építők.
A fűtőháznál jelenleg két 77x tartózkodik, kerítésként.
Dvory nad Zitvaou-nál betonaljas kitérők fektetéséhez készülődnek, az aljak már ki vannak szállítva.
Érsekújváron kb. 80 felszálló akadt, és indulás után sikerült sort kerítenem egy "kapáslövésre", amelynél minden körülmény a kép ellen szólt, de ehhez képest legalább látható a tárgya, a 210 044. A fűtőháznál Búvár és Laminátkák, és természetesen "örök mozgásban" az elmaradhatatlan 742-es.
A továbbiakban: Trnovec n. V. 742, 721, valamint Laminátka teherrel.
A vonal szelvényszámozása Pozsony felé csökkenő, de az nem lehet kezdőpont, ugyanis Galanta van 105 km-nél, vagyis Pozsonytól még 56 km-nyi út marad ... meddig is? Bécs valamivel messzebb található. Kuty vagy más hely az odafelé vezető vonalon nem jön szóba, ugyanis D.N. Ves/Marchegg felé folytatólagos a számozás. Stadlau-ig talán kijön...
A 140 km/h pályasebesség Sladkovicovo (kiz.)-Senec (kiz.) között ki is lett használva, Senec állomás pedig 100-as, mint a többi.
A 840-es szelvénynél a jobb oldalon valami helyi nagymenő várat épít.
Bratislava-Vajnory-nál 771 018 tolatgat egy 742 társaságában. Ugyanitt még egy 742 valamint egy Laminátka, frissen festve, ellenpontként elképesztően rozsdás 771-es (bár a múltkori, Breclav-i CD 21x festékmentességét ő sem éri utol...)
Pozsonyban kb. 50 utas várt a Csárdás-ra. Gyors ATM-használat, szendvics- és ásványvíz-beszerzés, jegyvásárlás után körülnéztem az állomáson, ahol mindjárt egy napfürdőző játékos akadt...
...aki alaposan meg lett fotózva. Az előző képen jól láthatóan, az utolsó kocsi egy "Slovenska Posta" feliratú, 2 tengelyes fedett, amely a 25 kV~ "hatásterületén" belül eső célpont (nem néztem, mi az) felé induló személyvonatban jól megfér.
Természetesen a "legperspektívikusabb" (Copyright mdbz) sem hiányozhat a felhozatalból.
363 135 kellemes külsővel, mellette-mögötte a cseh 363 015, a Rastislav-val.
Szerencsére a hernyófélék is képviseltetve voltak.
A 263 005 mögé húzódva, létrejön a ballisztikus rakétákból képzett bal lépcső - a zöldek (3 kV=) érthető okokból persze távol maradtak.
Az 560-as másik végét graffitis gyerekek látogatták...
A 742-es nélkül itt sem működik semmi. A kép jobb szélén látható, osztrák kocsiért jött (a felirata alapján valami sportolók céljaira fenntartott jármű, az oldalára matricázott csillagokkal), amelyet azután átállított a bal oldalra.
Egy kis Bratislava Hl. St. látkép, D.N.Ves felé (a bal ív után jön az alagút, amely két egyvágányúból áll, az innen nézve bal oldalinak érdekes hullámlemez-bélése van, és nincs benne drót).
Az előbbi 742-es forgóvázának második rugólépcsője, gumirugókkal. Ugyanennek a forgóváznak a korábbi változatai ingás forgóváz-szekrénykapcsolattal rendelkeztek - lásd pl. 721, Bardotkák, ill. a Búvárok komoly hányada.
Az összeakasztást végző ember pedig türelmesen kivárta, amíg kiszórakozom magam, aztán kilépett mögülem, végezni a dolgát... (Én természetesen udvariasan elnézést kértem, miközben egyikünk sem tette a kezét a nadrágvarrására.)
Az IC405 Bécsből indul és Pozsonyt Kittsee/B. Petrzalka-n keresztül éri el. Alkalmas többáramnemű cuccokat (pl. Taurus) nélkülözve, adott esetben ez a Laminátka hozta a "problémás" pár km-en keresztül - ahol voltaképpen bármilyen vontatójármű megteszi, amely képes úgy 60 km/h sebesség elérésére, 6 db. 4 tengelyes személykocsival.
A fröccsöntött készülék leakadt és körüljárt - illetve az utóbbi műveletet már nem kellett befejeznie, mert a Tatran számára akadt egy újabb képviselő a főemlősök közül - lásd a 2. felvonást.

Vissza a főlapra