Bp. Keleti pu. reggel 6 óra, borult idő, fény nulla. A Rákóczi összeállítása (hátulról előre) a következő volt: (ZSSK) 11-70 022, 82-70 080, 20-41 977, 958, 775, 873, 985, V43 1038. Kezdeti utasterhelés 40%.
Füzesabonyig sem javultak a fényviszonyok...
Miskolcig 10..50 fős utascserék (Rákos és Gödöllő kb. 30 fel, Hatvan 20 fel/10 le, Vámosgyörk 10 fel/5 le, Kál-Kápolna 10 fel, Fabony kb. 50 fel/20 le, Mezőkövesd és Nyékládháza 10..15 fel/ugyanennyi le). Miskolcon (érkezés +4-gyel, indulás ugyanígy) gyakorlatilag mindenki leszáll, felszáll mintegy 80 fő.
Szikszóra érkezés +4-gyel - ami által valószínűleg sikerült picit elverni a Hernád IC-t -, de mivel így ő várt keresztre, indulás már csak +1-gyel (néhány leszálló akadt). Forró-Encsen kb. 30 leszálló, Hidasban ugyancsak, ahová sikerült -1-gyel befutni - a maradék tehát Kassát vette célba...
Hidastól a képen látható 362-005 volt a vontatójármű. Cana-n megmutatta magát a kassai "mindenes" Bardotka néhány teherkocsi élén.
A 721-110 természetesen folyamatosan dolgozott Kassa állomáson, itt egy autószállító kocsival látható (a szlovák menetrend is hirdet Poprád-Prága között autószállítós vonatpárt: R424/R425 Laborec).
Kapáslövés (kevés sikerrel) két 736-osra, amelyek tehervonatot hoztak, vélhetőleg a 160-as vonal felől. A pályaszámukat nem láttam, de márciusi szlovákiai vonatozásaim során a 001+002 szerepelt ilyen festéssel és ugyanígy "összenőve", a 170-es vonalon. Ha valóban ugyanazok, akkor tehát valami Ruttka-Zólyom-Fülek-Kassa (és környékük) hatásterületen tevékenykednek. (Az eredeti képen a hátul lévő pályaszámtábláján a 002-es számot vélem felfedezni...)
Az időjárás nemhogy javult volna, de inkább folyamatosan romlott. Pedig érdekes csemege ácsorgott az állomás fűtőház felőli végénél: 131+183, de ezeket tönkreázás nélkül esélytelennek tűnt megközelíteni. Egy 110-es orra is kikandikált néhány személykocsi mögül a felvételi épület felőli csonkán, de vele a helyzet majdnem ugyanez volt.
721-110 orra közelebbről, aholis jól látszik az "öreg harcos" neve - szóval a sokat látott Tánya nénivel állunk szemben (ill. mellette).
Miután Tatyjána tatját nem illik mutogatni (de azért megvolt... :))) ), íme az ellenkező vége.
A 014-es Gorilla, csak hogy szinesedjen a vontatójármű-felhozatal - ha minden igaz, az Ex501 Kriván-t hozta Pozsonyból.
A Humenné felől érkező személyvonat két kocsival és már megint egy "Erő Párossal", ezúttal 3 kV= kiadásban: elől a cseh 150-015, mögötte hidegen szlovák 163-as.
150-015 közelebbről. Valójában ez, tehát az "egyenáramú Gorilla" tekinthető az SZD/RZD CsSz200 és CsSz6 gépek közvetlen elődjének a Skoda termékfejlesztésének történetében. (Képzeljünk el belőlük kettőt. Vágjuk le az egymás felé néző vezérállásaikat, a kifelé nézők dizájnját pedig vegyük kissé lekerekítettebbre - és máris kész a CsSz6, legalábbis külsőre.)
A 8805-ös, Kassa-Ágcsernyő személyvonatot alkotó 460-029 + 460-030, plusz ami közötte van...
Tatyjána nem áll meg egy percre sem, mi pedig közben továbbállunk a második felvonás felé.

Vissza a főlapra