Szombat reggel 8 óra előtt a Keletiben. Az időjárás (ekkor még) nem különösebben reménykeltő.
V63 150 mint a Pannonia vontatójárműve.
Egy "nagytotál" az indulás előtti helyzetről.
Az Árpád Kassán, a 3. peron mellől (5. vg.). Hidasnémetiben zuhogott, itt legalább az eső elállt...
363 105 (Skoda gy.sz. 8056, sz.év 1988.) az egyik...
...és a másik oldaláról, szemléltetendő az aszimmetriát.
131 021+022 érkezik tehervonattal Kysak felől. (A 022-es szekció Skodás gyári száma 7397, 1980-ban készült.)
Ugyanez a gép a másik végéről. A megállást követően személyzetcserére került sor.
Pár perc múlva indult tovább - a másik vezér rajtafelejtette a kesztyűjét, de éles szemű leváltója ezt észrevette.
Az előző képen baloldalt álló személyvonat két kocsijának is lefotóztam a forgóvázát (ez a frissebbik festésű), ugyanabból a célból. A laplenkerre felerősített "sárvédő" érdekes megoldás (és láthatóan talált is sarat a jármű, nyilván vízzsákos helyeken), de vajon mit véd (ennyire)? Ugyanebből a futómű-konstrukcióból "sárvédő nélküli" is akadt bőven...
A 460 049 ... 460 050 motorvonattal (7815-ös vonatszámmal, Poprádtól közlekedik, visszaútban pedig 8718-ként Eperjes felé) kilátogattam a Vasmű "tövébe", Enyeckére. Ennek a 460-asnak, pl. a 029 ... 030-tól eltérően, nincsenek meghagyva a vezetőállás feletti áramszedői. A barcai elág után 6 ill. 7 ezrelékkel emelkedik a vonal az ívben, pályasebesség 100/70 (utóbbi a 6tengelyeseknek), a szelvényszámozás a barcai elágtól kezdődik. A 7815-ösről Kassán gyakorlatilag mindenki leszállt, innen szinte üresen ment Enyeckéig (hétköznap nyilván más a helyzet).
A képen egy enyeckei "nagytotál", a Vasmű irányába nézve. A Vasmű elől-jobbra, az állomás felvételi épülete pedig bal kéz felől van, a kép látószögén kívül. A 160-as vonal baloldalt, egyenesen kifelé vezet.
Az épület az előtte álló 460-assal. És a "legperspektívikusabb" még innen sem hiányozhat: hátul, az épület tetejének vonalában kandikál - a széles vonalat megközelítő, az állomást megkerülő normál vágányon.
A Vasmű T448-asai ("USS" felirattal) közül láttam az egyiket (tetején az elmaradhatatlan sárga villogó fényekkel), csak sajnos folyton menekült előlem, így közelről nem sikerült lekapni.
A felvételi épület mögé kilépve, a szemem sarkából egyszercsak azt vettem észre, hogy a széles vonalat keresztező útátjáróban pirosan villog a fénysorompó. Ennek a fele sem tréfa - gondoltam -, és elindultam a sokat sejtető irányba. A jól belátható vonal, a 20-as lassújel kiválóan "alámdolgozott", volt időm elhelyezkedni egy többé-kevésbé megfelelő ponton. Ami jött: két 125-ös, gépmenetben (831 legelől, 815 leghátul - izé, itt is külön pályaszámot viselnek a szekciók, mint a 131-esnél?).
Az elől haladó mozdony közelebbről...
...és egy "utánlövés" a két kétszekciós gépre. Jól látható az európai szerkesztési szelvényű jármű és a birodalmi szabványú felsővezeték-magasság áthidalásának egyszerű, nem túl esztétikus, de a célnak megfelelő módja...
Az állomáson közben egy Bardotka-páros (752 045, 751 123) haladt át (pontosabban: érkezett, papírmunkázott, továbbhaladt).
721-es a normál megkerülő-vonalon - avagy: zöld mezőben kék gép.
Barcán sikerült végre elfogadható képet készíteni a 740 742 psz-ot viselő gépről, amely így egyszerre 740-es és 742-es. :)))
A 460-asom visszafelé Kassáig gyakorlatilag üres volt (rajtam kívül 2 fizető utas és 10 vasutas alkotta az ötrészes motorvonat közönségét). Enyeckén nincs menetjegykiadás (a nyomtatott menetrend ezt másképp tudja) - így beszereztem a kallertől egy "mobil jegykiadósat". A készüléket korábban már leírtam, most annyiban volt érdekes, hogy nem működött. Néhány "újraboot" után (ehhez kártyát is le kellett húzni a táskára erősített, kék színű egységen - nyilván ez biztosítja a személyi elszámolás alapját) végre felállt a masina... Kassán kb. 50 felszálló akadt. Az állomás felső (vp.) végén 730 605-ös egy rostáló géplánccal.
Kysak-ig gyenge (5 fő körüli) utascserék. Kysak-on a 6182 Skoda gy.sz., 1971-ben készült 183 003...
...amely láthatóan némi olajfolyással küzd.
Ezzel a 110-essel (049, Skoda gy.sz. 6522, sz.év 1972.) érkezett egy tolatós teher Kassa felől. Az első kocsit a "vasaló" átállította a szomszéd vágányra, a többivel továbbment.
Természetesen több tehervonat áthaladt, 131-essel - egy kis orrtanulmány a Dvoickáról (042).
A Lipany-ról érkező 8773-as személy (vontatójárműve: 163 057), amellyel visszautaztam Kassára (é 16:18). Kysak-on 10 fő várta, utasterhelése 10% alatt maradt.
Az Árpáddal 16:50-es kassai indulással, valamivel 18 óra után érkeztünk Poprádra, ahol 162 002 állt, "szokás szerint" párban, ezúttal egy 163-assal. (Busztranszfer Tátralomnicra, szállodai szobák elfoglalása, vacsi, füri, következő napi vonatozás tervezgetése, alvás.)
Tovább a 2. nap eseményeire.

Vissza a főlapra