A második nap délelőttje Dunajec-i tutajozással
telt (oda-vissza utazás busszal), 14 óráig. Folytatásképpen én egy kis körutat terveztem: Tátralomnic-Ótátrafüred (TEZ 8221)-Csorba tó (TEZ 8124)-Csorba (OZ 8029)-Poprád (Os 7839)-Ótátrafüred (TEZ 8132) -Tátralomnic (TEZ 8226). A képen Tátralomnic: a Tátravillamos vonalának (184) és a Poprád-Studeny Potok felől jövő, 185-ös vonalnak a lomnici vége. A 185-ös vonal, ha jól emlékszem, belekerült a megszüntetendők (személyforgalom szempontjából legalábbis) közé, aztán jött a "mégsem". Talán ennek (is) köszönhető, hogy a nyomtatott menetrendben nem sorrendben, hanem a 187-es után következik... |
|
Kettő a legperspektívikusabbak közül (812 008 és 812 031), az újabbik zólyomi eresztésből. | |
Vasaljas kitérő, ugyancsak Tátralomnicon. | |
A másik oldalon az Ótátrafüredre induló 425 958. | |
Egy kis orrtanulmány "Ruttka szépéről"... | |
...valamint a gyári táblája. | |
Ótátrafüreden átszállás (addig 10%
utasterhelés, tovább 25%), érkezés a Csorba-tóhoz
+2-vel, ami 1 perc híján a fogas indulásával azonos.
Az átszállás kissé megszaporázott léptekkel így is
biztosított volt. A csorba-tói fogas egyetlen megállója, Tatransky Lieskovec. Az utaslétszám 10% alatt maradt, itt viszont akadt egy leszálló. |
|
A jármű utastere - kissé sötét a kép, mert utasok nélkül a csorbai végállomáson lehetett csak lefotózni, ahol viszont befut a "csarnokba". | |
A "csarnok" a szomszéd vágányon álló, másik járművel | |
Egy kis tanulmány a fogas-kitérőről. | |
OZ 8030-ként vissza a Csorba-tóhoz. | |
A pálya "szintből", amihez sajnos kénytelen voltam egy kis fűnyíráshoz folyamodni a közelebbi oldalon. | |
Amolyan "kötelező" kép, a nagyvasúti állomás főnöki irodájának bejárata, rajta a tengerszint feletti magassággal. | |
Megérkezett a soronkövetkező, 131-essel vontatott
és 183-assal tolt tehervonat Kassa felől. A tológép
leakad. A Zsolna-Poprád személyvonatom (7839) érkezése már erősen esedékes - én pedig nyugodtan várom az átmenők közötti szélesperonon. Szerencsére kapcsolok, hogy jó-jó, de az a vonat az 1-re fog érkezni, az épület elé - és a tehervonat mögé -, mivel az épület előtt gubbasztó polgárok számára az sokkal logikusabb hely, mint az átmenő fővágány... :))) Így is történt, futás, tológép megkerülése: a vonatom 163-asa előttem tornyosult. Ott állsz meg! - mondtam magamban, és mivel az erő velem volt, ez centire így is történt... 30 felszálló, ezzel is 10% alatt marad. |
|
Poprádon több idő jutott a 163-asra. Errefelé a
mozdonyokat női nevekkel ellátni, úgy látszik, divat
- a kassai 721 110-es neve "Tatyjána", ez itt
pedig Bea. Csakhogy míg Tánya érett nő, addig Bea
bizony majdhogynem kiskorú: Skoda gy.sz. 8730, sz.év
1990. A 7839 vontatott járművei: 82-40 040, 21-08 309, 268, 113, 111. |
|
Bea leakadt, körüljárt, aztán napfürdőzött.
Én a 19:07-kor induló Tátravillamossal visszaindultam
Tátralomnic felé (25% utas, 3..6 fős utascserékkel
Ótátrafüredig alig változik, a lomnici pedig 10%). A
visszaút a 185-ös vonalon kétségtelenül
változatosabb lett volna, de az plusz 2 óra, és ehhez
már nem igazán volt kedvem... A Tátravillamos vonalai
60-asak, ívekben 5-ös lépcsőzésekben 50-től 20-ig
minden előfordul, ill. pl. Tátralomnic
váltókörzetben 15. A 183-as Poprádtól
szelvényszámozódik, a 184-es Ótátrafüredtől.
Poprád - Velky Slavkov között kétvágányú az
alépítmény - az utóbbi állomás kp.
váltókörzeténél jobbra kiágazó és ellenív után
bakban végződő vágány megindítja a fantáziát:
volt a faluban "valami" eredetileg, ami tovább
növelte a (teher?)forgalmat itt? Tovább a 3. nap eseményeire. |