|
2004.10.31-én Zala-környéki vonalakat kerestem
fel.
Útvonalam: Budapest - Székesfehérvár (30) - Boba (20)
- Zalaegerszeg (25) - Rédics - Zalaegerszeg (23) -
Zalalövő (25) - Körmend (22) - Szombathely (21) -
Székesfehérvár (20) - Budapest (30).
Vonatszámok: 900 (Boba) - 9509 (Zalaegerszeg) - 39027
(Rédics) - 39014 (Zalaegerszeg) - 39036 (Zalalövő) -
9153 (Körmend) - 9133 (Szombathely) - IC 911 (Budapest).A
900-as összeállítása hátulról előre: 82-28 105,
20-37 014, 042, 339, 140, 19-37 043, V43 1305. Induló
utasterhelés 90%, Kelenföldön 30 felszálló.
Velencénél kis ideig párhuzamosan megyünk egy Szilis
személlyel (utóbbi a bal vg-n).
|
|
Székesfehérvár: a fűtőház környéke az
esőbeálló üvegén keresztül. A fény pocsék,
ablakkeretre támasztva ennyi adódik. Az utastehelés
alig csökken, összesen mintegy 40 fős utascserét
követően. A végponti váltókörzet magasságában
látjuk az érkező M41 2150-est a 9709 élén.
Várpalotán csekély utascsere (több a leszálló).
|
|
A Várpalota utáni ív, az ív végén kis
emelkedővel. Pétfürdőn 9 felszálló, 7 leszálló. |
|
Hajmáskér, szintén gyenge utascsere, kereszt IC
950-nel. |
|
Veszprém előtt.
Veszprémben kb. 20 felszálló, 30 leszálló. A
keresztező 909-est V43 1208 húzza, késik 5 percet. |
|
Herend-Szentgál közötti emelkedős szakasz, a nagy
ívben. |
|
A "tetőpont" utáni lejtő: Városlőd
előtt, az U alakú szakasz ívének végénél.
Ajkára érve (ahol az 1218-as remot Dácsia figyelhető
meg) már sikerül 8 percet összeszedni. Itt összesen
kb. 40 fős utascsere, a maradó utasterhelés még
mindig magas. |
|
Devecser: 12 leszálló, 2 felszálló utas. |
|
Boba, érkezés +10-zel, 15 leszálló.
A 900 és a 9509 között végzett tolatási munkák
idejére lehetőség nyílik körülnézni - szerencsére
van látnivaló. A borult időben kifejezetten jól jön
az állvány.
M41 2203 hozza a 9509-est az egy szem kocsijával (20-17
215, utasterhelése csak 25%) Cellből, a 900-ról az
utolsó három kocsi akad le. |
|
M41 2210 áll a közelben.
Találkozunk még ezzel a géppel, egyike lesz a
"visszatérő szereplőknek" - a 2203-ashoz
hasonlóan. |
306-os Szergej tehervonattal, úticélja
Őrihodos. |
|
|
Rögtönzött Csörgőfesztivál. |
|
163-as Szergej érkezik Cell felől dozátoros
kocsikkal. |
|
A folytatásban (Boba kezdőponttal
szelvényszámozódik a vonal) Jánosházán 6 fel-, 4
leszálló. 144+50-től (Rigács mh.) 60 km/h lassújel
147+30-ig (közben egy útátjáró).
A képen Ukk állomás vágányai (Boba felé nézünk).
3 leszálló. Az állomás fényjelzős, 6 vg. féllíra.
A 25-ös vonal Ukk utáni szakasza (szintén 48-as
sínrendszer, L aljak, GEO sínleerősítés) Ukk
kezdőponttal szelvényszámozódik. A Zeg. felőli
bejárattól az állomáson 60-as lassújel. |
|
Darboncon 2 leszálló. Az üveg esőbeálló sem
összefirkálva, sem kitörve nincs - tehát vagy
néhány órája fejezték be az (újra)üvegezését,
vagy a környékre jellemző csodának (?) vagyunk
szemtanúi. Ötvös állomáson (inkább csak forgalmi
kitérő: 2 vg., fényjelzős, 40-es lassújel mindkét
váltókörzetében) nincs utascsere, kereszt a 2188-as
Csörgő vontatta 9502-es vonattal - a mozdonyt még
látjuk ma.
|
|
Türje, 4 felszálló.
Az utasok egyike megkérdezte: ezt
akarom fényképezni? |
|
Egy kis életkép Zalabér-Batyk állomásról, ahol
kilencen szállnak le. Az állomás fényjelzős; 2003-as
évvel selejtezett, többféle teherkocsit tárol. A
kiágazó zalaszentgróti vonal TU betonaljakkal
rendelkezik. A 182-es szelvény magasságában kb. 300
m-es szakaszon illesztéses a pálya.
|
|
Pakodon 4 leszálló, 2 felszálló. Pókaszepetk
állomás 3 vágányos, fényjelzős, 8 le/5 fel.
Kemendollár (nem "kemény USD", hanem -ollár)
megállóban 4 felszálló.
|
|
Zalaszentiván, 8 leszálló. A 175-ös Szergej
ugyancsak "visszatér" ma. |
|
A 17-es vonalon Zalaszentivánig kiépített
térközös közlekedés a 25-ösön Zalaegerszegig
folytatódik. |
|
Az új Zeg-i deltavágány kiágazása.
Nagysebességű kitérő, majd egyenes szakasz - ennek
eredményeként a védőcsonka szokatlan módon
csatlakozik. Kérdés, hogy baj esetén vajon a
deltavágányon haladó jármű valóban el tud-e
fordulni a védőcsonka irányába? |
|
Zalaegerszeg váltókörzet előtt 40-es ill. 60-as
lassújel. +4-gyel érkezünk (Bobáról +9-cel
indultunk), így nincs sok időm. Rédics felé a
39027-es vonat Bzmot 293, két mellékkel (634, 540),
kezdő utasterhelése 35%. Természetesen a jó
megfigyelési lehetőséget adó, "panoráma
Bz" szolgáltatást veszem igénybe. Indulás
után nyomok egy totálkép-féleséget: baloldalt a
9509-est hagyjuk el. Az állomás kp. végén két
(csoport-)kijárati jelző a két vonalra, a rédicsi
végén kijárati nincs, csak nem fedezett fény
bejárati található.
A vp. váltókörzetet (20-as lassújel) követően a
23-as vonal 48-as sínrendszerű, T aljakkal. Mindkét
oldalon iparvágány: balra MOL telep, jobbra valamilyen
tárolókhoz visz. A szelvénykövek a
mellékvonali-hasáb alakúak. A szelvényszámozás
emelkedő, Zeg=kb. 42 km, azaz továbbra is Ukk
kezdőpontú (ex "Dunántúli HÉV"). 435-nél
a baloldali iparvágány visszacsatlakozik, a
kitérőnél nem jelzett 10 km/h. Ezt követően, 440-ig
baloldalt párhuzamosan halad az iparvágány vége mint
kihúzó csonka.
450-től faaljas a vonal, GEO-val.
|
|
Bocfölde, 3 leszálló. Kapáslövés, amely
véletlenül sikerült ilyen bulvársajtósra:
"Merci és a helyi valóság".
A háttérben látható esőbeálló új
"szerzemény", igen kontrasztos a régebbi
épület mellett.A fénysorompós útátjárók
előtt, a behatási pontoknál 20-30 m-es szakaszokon L
betonaljak. A szelvényköveken a számozás rég nincs
újrafestve, nehezen olvasható.
|
|
Sárhida, 3 leszálló. Nomen est omen: az épületek
- a fal elszineződése alapján - a tetejükig
vizesednek. 510-től betonaljas javítások, 512-től
betonaljak vegyesen (T, L - utóbbiból több), 518-tól
tisztán L-es a pálya.
|
|
Bak állomás: 2 leszálló, gázzal fűtött
váltók. Fényjelzős, közös kijáratikkal. Az
átmenő fővg. T betonaljas, 1. vg. U, a 3. faaljas, ami
nehezen megállapítható, mert sínkoronáig ellepi a
tömör növényzet. A rakodón rönkfa feladás. A kp.
váltókörzetből kiágazik egy iparvágány is.
Kereszt a 39022-t alakító Bzmot 274, Bzx 643, BDzx 027
összeállítással.A vp. váltókörzet után
faaljas, vegyesen GEO és közvetlen
sínleerősítéssel. 531-től L betonaljak 538-ig,
ahonnan faaljas. 546-tól L betonaljak. 553-nál
szennyezett az ágyazat az útátjáró előtt, 100 m
hosszban. 556-tól 573-ig 40 km/h lassújel, 556+50 után
faaljas (GEO és közvetlen). 560+50-től 562-ig
ágyazatszennyezés, 564-től viszonylag jó. 573+50-től
T betonaljak, 577 - 584+30 között (valószínűleg az
ív miatt) 40-es lassújel, 578 után L aljak.
Baktüttösön - előtte szép a pataktól felemelkedő,
"dombkerülő" szakasz - 3 leszálló, a
peronnál kis szakaszon TU aljak.
|
|
600-as szelvénynél pár m-en faaljak. 610
magasságában az L betonaljak szerepét T-k veszik át.
616 után egy régebben T-vel átépített szakasz
(látszik a zúzottkő színéből).
Tófej mrh, 12 leszálló. 651-es szelvénynél némi TU
alj vegyül, az útátjárónál pedig L. Rádiházán 5
leszálló.
655-től L és T aljak vegyesen, 662-nél tisztán TU,
670 után T, ezt követően Gutorfölde kp.
váltókörzetig TU.Gutorfölde 4 vg., az 1. és 4.
rakodó (oldalrakodóval), faaljas, a 2. az átmenő
fővg. L betonaljas, a 3. U; 11 leszálló. Az állomás
fényjelzős, közös kijáratival, a bejáratik előtt
itt sincs előjelző. Jobboldalt kihúzó csonka.
Ugyancsak jobboldalt almaraktár, ahol vagonkuli-szerű,
közútiból átalakított szerkezetet figyelhetünk meg.
|
|
713-tól zömmel L betonaljak, némi T-vel vegyítve,
715-től éppen fordítva. Ortaháza, 3 fel/4 le. A kis
épület oldalánál lévő, fából készült
hulladékgyűjtő nagyon kedves szerkezet, többfelé
látni hasonlókat a vonalon. A megállót követően
inkább L aljak, aztán felváltva T és L, teljesen
szabályosan (egy ilyen, egy olyan). 734 után megint
zömmel L, kevés TU is feltűnik, ezen belül 744 - 746
között faaljas.
|
|
Csömödér-Páka fényjelzős, kp.
váltókörzetnél balra vágány ágazik ki a fatelephez
(kisvasúti átrakóvg.). 4 vágány, a 2. az átmenő
fővg. A kisvasút szintben keresztez a bejárat előtt,
vágányzáró sorompóval lezárva. A képen a
felvételi épülettel szemközt, a fatelep és kisvasút
területének egy részletét látjuk. A kisvasúti
gőzmozdony, amelyről sajnos nem készült jó
felvétel, baloldalt, a kép látószögén kívül
található.
Az állomás után folytatódik a faaljas
felépítmény 773+50-ig, onnan vegyes betonaljak. A
kisvasút Csömödér-Lenti szakasza egy darabon
párhuzamosan halad, mintegy 20-30 m távolságban. A
778-nál lévő útátjárónál fordul el jobbra,
tovább az úttal párhuzamosan távolodik.
|
|
Iklódbördöcén 4 felszálló.
A vonalra jellemző típusú, új faépítmények teljes
kelléktárát felvonultatták, rendezett, szép
formában. Megemlítem még, hogy a gyalogos
útátjáróknál több helyütt rendben tartott, frissen
festett korlátok találhatók.804-es szelvénytől
zömében L aljas a pálya, 816-tól inkább T.
|
|
Lentiszombathely, 3 leszálló.
Az esőbeálló állapota vajon komoly jégesőnek, vagy
inkább a sorsukkal elégedetlen, esetleg unatkozó
helybélieknek köszönhető?823-as szelvénytől, a
változatosság kedvéért, L aljak 826-30-ig. Azután
faaljak és lassújel (40?). Jobbra használaton kívüli
vágánykiágazás, "kiszögelt"
fényjelzőkkel. 831 - 834 között L aljak, a folytatás
faaljakon, GEO és közvetlen leerősítéssel. A
kisvasút vágánya 837-nél közelíti meg újból a
23-as vonalat, azután párhuzamosan halad. Megjegyzem, a
kisvasúton aljcsere volt: az eredeti betonaljak
gúlákba rakva, az újak faaljak, közvetlen
síncsavaros leerősítéssel. Lenti állomás előtt
újból szintben keresztez és átmegy a bal oldalra,
normálnyomtávú rakodóvg. mellett.
|
|
A képen Lenti kultúrált kinézetű felvételi
épülete. Az állomás fényjelzős, közös
kijáratival. 21 leszálló. 5 vg., a 2. az átmenő
fővg. L aljakon, az 1. és 3. TU, a 4. vegyesen L-T, az
5. U és TU. Vp. felé nézve baloldalt fatelep a
kisvasúttal, a felvételi épületet jobbról megkerüli
egy további normálnyomtávú vágány, a vp.
váltókörzetben visszacsatlakozik. A vp. végen 2
kijárati jelző. A váltókörzetet követően 100 m-rel
ágazik ki egy vágány és elfordul a baloldalt lévő
fatelephez.
A fatelep valamilyen szinten működni látszik, ám igen
sok, már csak tüzifának jó deszka rohad az udvarán.
A felépítmény faaljas, GEO-val, 880-tól átmegy
közvetlen sínleerősítésesbe. 883-as szelvényt
követően kavicsos ágyazat, mészkő alapú zúzottkő
pótlással. 898-tól zúzottkő ágyazat, 899-től (Rédics
bejárat) 20-as lassújel.
|
|
Rédics állomáson 10 leszálló.
A képen a 23-as vonal ütközőbakja, azaz Alsólendva
felé nézünk (bal ív kell hogy következzen a bak
után - Trianon előtt...).Az állomás 3 vg.,
mindhárom faaljas (kevés U alj is előfordul), az 1.
vg-nál nem használt oldalrakodó. A 3. vg. kissé
távolabb helyezkedik el, mintha lett volna a 2. és 3.
között még egy. Az 1. vg-ból vp. felé - a képen is
láthatóan - rövid csonka ágazik ki.
|
|
A 293-as motorkocsi körüljár és elfoglalja új
pozícióját. |
|
A peron szűkös a háromrészes Bz-nek: választani
lehet, hogy vagy körüljárás előtt, vagy azután lóg
ki valamelyik vége. A választás jó, hiszen a
végállomáson álló járműbe felszállni mindig több
idő jut, mint leszállni. Visszafelé a kezdő
utasterhelés szerény személyemre korlátozódik.
Lentiben kereszt a Bzmot 409-ből álló IP 39005-tel,
Gutorföldén kereszt két mellékkel szereplő Bz
motorral. A Zeg-i MOL telepen 2 db. M31-es tűnik fel, az
egyik viszonylag friss festésű. A telep bejáratánál
3 db. Gbgs kocsi, most festik fel rájuk a GySEV
logóját.
|
|
19 leszálló a végállomáson. A 23-as vonal -
legalábbis a látott időszakban - egészében erősen
Zeg-re gravitál, mondhatni, elővárosi közlekedés
folyik rajta. A falvak közötti utazás mindkét
irányban csak néhány utasra korlátozódott. |
|
2188-as Csörgő érkezik (39215). |
|
Az állomás WC-je pénzbedobós rendszerű (50 HUF).
Amint bedobtam a pénzt és ajtót nyitottam, azonnal
startolt egy idősebb utazni (és pisilni) vágyó.
Dolgom végeztével jött az újabb delikvens.
A környezet a pisszoáros részen valamivel felemelőbb,
itt viszont írószerszámmal (is) rendelkező utasok
nyomait látjuk; egyiküknél otthon probléma támadt az
ajtókilinccsel, és nyilván éppen zárva találták a
vaskereskedést. |
|
"Mosó Masa Mosodája". Jobbra, a kép
látószögén kívül a reggeli 900-as Zeg-i részét
fedezzük fel. |
|
A reggeli vonatunk továbbításában jeleskedő
2203-as Csörgő (mellette Bzmot 177). |
|
Rögtönzött fűtőházlátogatás két
szereplő-párossal.
Az egyik páros a már jól ismert Bzmot 293, valamint a
kiállított 22,015. |
|
A másik páros. |
|
A páros csörgősebbik hangú tagja... |
|
...valamint a Nagy Lekvároskenyér-etető.
(Vésztőn mesélte egy idős vasutas, hogy az ABmot
(BCmot) ifjú utasai kezébe adott lekvároskenyér a
járműre jellemző, erőteljes szitálás miatt, az út
végére általában a gyerek szája mentén, tetemes
méretű vízszintes sávot hagyva fogyott el. A fiatal
hölgyutasok pedig szinte kivétel nélkül kielégítőnek
tartották az utazást.) |
|
A felvételi épület kintről, gondosan ügyelve
arra, hogy némi busz azért rákerüljön a képre...
:))) |
|
A felvételi épület oldalától nem messze
kiállított 377,503 - már nem túl friss állapotban. |
|
A 377-es előtti tábla szövegét elolvasva magunk
elé képzeljük a szerencsétlen Volán-dolgozókat,
akik a nagyhatalmú MÁV parancsára és
irányításával, éjt nappallá téve sínylődtek egy
sehová sem mozduló, az ő profiljuktól merőben
különböző jármű csinosítgatásán... Érdekes... |
|
Zalalövőre "természetesen" kiváló,
visszatérő szereplőnkkel, Bzmot 293-assal utaztam
tovább. Ezúttal a 099-es BDzx és a 734-es Bzx a két
melléke, így alkotják a 39036-os vonatot (i: 15:05). A
kezdeti utasterhelés 10% alatti. A zalalövői vonal a
váltókörzetet követően egy szakaszon L betonaljas,
viszonylag új fektetés. A szelvényszámozás
Zalalövő kezdőpontú (Zeg. bejárati jelző
240+50-nél). 237 után TU aljak, 234-től L, 232-nél
fordul el a vonal a zalaszentiváni ágtól, 220 az új
delta becsatlakozása (fényjelzőkkel biztosítva), a
másik végéhez hasonlóan, nagyseb. kitérő és
kitérő irányú védőcsonka.
|
|
Az új deltavágány hídja a Zala folyón,
érdekessége, hogy ívben fekszik. Tovább új
építésű hézagnélküli a vonal, L aljakkal, GEO
sínleerősítéssel, az ívben
aljvég-"sarkantyúk". (A deltavágányon 80-as
lassújel előjelző látszik.) Zalaegerszeg-Olán nincs
utascsere. Jobbra (Zalalövő felé nézve értendő!)
homlokrakodós vágány, 203+50-nél jobbra kiágazik egy
másik vágány, rakodóhoz. 195-nél kiágazás
portáldarus rakodóhoz, ez ránézésre használaton
kívüli. 183-nál iparvágány balról (fényjelzővel
biztosítva), félig szétrombolt állapotú üzemtől
vezet.
Andráshida állomás 3 vágányos (2. átmenő fővg,
L-es aljak, 1. rakodóvg. - rönkfa feladás - TU-s, 3.
vg. U-s), fényjelzőkkel, közös kijáratival.
Utascsere nincs. 174-től (Andráshida kp. váltókörzet
után) "eredeti" állapotú a vágány:
illesztéses, faaljas, L betonaljakkal vegyítve - ez 170
után T betonaljakba fordul át. 166-os szelvény,
útátjáróban 30 km/h lassújel, a hídon (158+50)
20-as. 155+80: egymást követő több, szabad szemmel
jól látható fekszinthiba, 143-nál baloldalt
(továbbra is Z.lövő felé nézve!) folynak az
ásatások a majdani nyomvonalkorrekció helyén, Bagodon
(4 fel/1 le) struccokat tenyésztenek. 131-től vegyes,
túlnyomórészt faaljas a felépítmény, szórványos L
és T aljcserékkel. 123+80, útátjáró igen
vízzsákos, 122-környéki ív betonaljas, alapvetően
T-ből.
|
|
Csurgaszi Csárda, 2 leszálló. Az ellenív első
fele tisztán betonaljas. A hasáb alakú szelvénykövek
helyett a felül íves téglatest "fővonaliak"
dominálnak már. Zalaszentgyörgyön 2 fel/4 leszálló
utas. 103 után T betonaljak, 99 - 97 közötti ív
könyökös, 96+80-tól faaljas, elsősorban L-es
aljcserékkel, aztán 92-nél zömében betonaljas. |
|
88 - 86 között 30-as lassújel. A képen a 87-es
szelvény és a szürkületi őszi táj. Zalacséb-Salomváron
(3 leszálló) "kinyílik a világ":
fényjelzős, tolatóvágányutas biz.ber, kijárati
jelzők, törpe tolatásjelzők, fű-fa-bokor. A pálya
kevésbé felemelő: az állomás 3 vágányos - 1.
rakodó (nem használt), 2. átmenő fővg., L-es
javításokkal U aljak és faaljak, 3. faaljas L
javításokkal. Az 1. vg. kijárati jelzők helyett
siklasztósarukkal felszerelt.
Az állomást követően folytatódik a vegyes,
faaljas-betonaljas pálya, kezdetben az aljvégeknél
ágyazatpótlással. Baloldalt (Z.lövő felé!)
feltűnik a nyomvonalkorrekció új alépítménye. Ez
mintegy 100 m-rel beljebb vezet, a folyóhoz közelebb,
míg a régi (jelenlegi) vasút az alacsony völgy
szélén. Az új nyomvonal tehát magasabb töltés, és
a kevésbé állékony talajból esetleg fakadó
veszélyek árán, kevesebb és nagyobb sugarú ívet
tartalmaz.
Budafán 1 leszálló. Itt az új töltés csak 50 m
távolságban halad, a munkagépeket az útátjárónál,
vagyis a megálló peronja elejének magasságában
tárolják.
|
|
24-es szelvénytől szinte tisztán L betonaljak. Zalapatakalján
(14-es szelvény) 7 leszálló, majd 13-nál jobbról
közelít a 22-es vonal: kavicsos ágyazatú, faaljas,
közvetlen leerősítéses, néhány TU-s aljcserével.
|
|
Zalalövő bejárat mindkét vágányon fényjelzős.
A nyomvonalkorrekció itt közelít a vonalhoz,
egyenesben, míg a 22 és 25 (jelenlegi) vonalak ívben
fekszenek. A felépítmény újabb építésűvé válik
mindkét vágányban: 1997-es gyártású LM betonaljak
GEO-val, majd Skl-3-assal, betonaljas kitérők.
Tolatóvágányutas biz.ber itt is. 5 vágány (peron az
1.-nél, szigetperon a 2-3 között). A vonatról
nyolcan szállnak le.
Zalalövőn rendelkezésemre állt fél óra. A
látnivalókkal ez igen hamar elment - kezdésképp egyik
visszatérő szereplőnk, a 2210-es Csörgő. Az idő
nagyon esőre hajló, és hogy még bíztatóbb legyen,
határozottan sötétedni kezd.
|
|
Az új felvételi épület. |
|
A Csörgő plankton-pozícióból. |
|
Búcsúpillantás az időközben körüljárt 293-as
Bz-re. |
|
Két kép visszatérő szereplőnkről,
M62 306-osról. Őrihodos felé indul tehervonattal -
reggel óta tehát már legalább másodszor fordul. Az
eső közben határozott csepergésbe fog. |
|
A 175-ös Szergej visszatér:
Őrihodosról hozott tehervonatot. |
|
9153-as (Őrihodos-Körmend) vonatunk megérkezik,
amely a 231-es Bzmot 1 mellékkel.
A felgyorsuló sötétedésben kissé hatásvadászra
sikeredett a felvétel.A remélt
panoráma-szolgáltatás, és így a 22-es vonal
részletei is semmibe foszlanak, miután a vonat hátul
megerősítésre kerül a Körmendről érkezett 296-os
Bz motorral.
|
|
Az utasterhelés minimális. A vonal Körmend
kezdőponttal szelvényszámozódik, hasáb alakú
kövekkel. Az egykori Körmend-Muraszombati HÉV
"felső vége" csak két megállóhellyel
rendelkezik: Zalaháshágy-Szőce és Nádasd. Az elsőn
(136-os szelvény) 1 felszálló akad, a megálló előtt
30-as lassújelet sejtek egy szakaszon. Zúzottköves
ágyazatpótlás, majd zúzottkő a további szakaszon.
|
|
Nádasdon 5 fel/3 leszálló. Itt zúzottkő
ágyazat, faaljak jellemzőek betonaljas javításokkal.
47-es szelvénynél, a hidaknál megint kavicsos, az
első hídon 20-as lassújellel. Körmend előtt újból
zúzottköves. Körmenden 3 percem volt az
átszállásra, ezért túl komoly esélyeket nem adtam a
"9133 Körmenden" című fotó
elkészítésére. Annál is inkább, mert ez a 3 perc
szertefoszlott a 9153 ugyanekkora mértékű késésével
- ezek után természetesen Körmendre beérkezve a 9133
utolsó kocsiját lehetett megfigyelni, közelebb érve
egy álló kijáratot és a szigetperonon ólálkodó
fszt-t. Tehát: gyors átszállás, fotó elmarad.
A 9133-as vonat a 2208-as Csörgőből és 3 fülkés
kocsiból áll, utasterhelése jó 90%. A mozdony utáni
kocsi a 20-37 339, a másik kettő a szokásos
feledékenységemnek "esett áldozatul"...
Egyházasrádócon kereszt a 9126-ossal, amely M41 2206,
3 By kocsival. Ják-Balogunyomon teher Szergejjel
Szentgotthárd felé, amely ránk vár. Szombathelyig
néhány leszálló akad, de a zöm a végállomásig
utazik.
|
|
Megérkeztünk Szombathelyre.
Rántotthússal és hagymával kevert pálinka illatú,
idősebb utastársunk Szombathely-Szőlős magasságában
kijelentette, hogy belátja, sok volt ma a pálesz, de
kicsi a nyugdíj, nincs munka, és ő bizony most
gyomorfelfordulással küzd, amiből lehet, hogy menten
baj lesz (rövidebben és egyértelműbben mondta,
persze). Nem lett baj, sikeresen leszállt, bár a
sikeres célbaéréséről természetesen már nincs
információm... |
|
A 2208-as Csörgő az Uniqa IC élére áll, így ő
is "visszatérő szereplővé" válik a mai
történetben. A 16-os vonalon - a nagy sötétben és
csak "érzésre" - mintha egyre szaporodnának
a lassújelek. A legkevésbé pedig a Csorna-Győr
szakaszra emlékszik az ember, mert felgyorsításból,
sebességtartásból, Győr előtti fékezésből áll,
semmi másból...
|
|
Az IC érkezése a Keletibe. A 911-es IC
Csornától érvényes összeállítása, hátulról
előre: (MÁV) 20-67 046, 085, 040, 88-67 013, 10-67 010,
(GySEV) 10-67 300, 20-33 103, 002, 1047 501. A MÁV-os
rész kezdeti utasterhelése átlagosan 70% körüli, az
utolsó kocsiban határozottan több. Sok kelenföldi
leszállóval, Keleti pu-ra 30% marad.
|