"Nyírség I."

 

Április utolsó napján, 2005.04.30-án belefogtam a Nyírség keleti részének felfedezésébe, elsőként mindjárt a leginkább veszélyeztetettek között számontartható 112-es vonallal (Nagykálló-Nyíradony).

Útvonalam: Budapest - Záhony (120/100) - Mátészalka (111) - Nyíradony (110) - Nagykálló - Nyíregyháza (112/113) - Szerencs (100c) - Budapest (80).
Vonatszámok: IC 620 (Záhony) - 6345 (Mátészalka) - 6325 (Nyíradony) - 30613 (Nyíregyháza) - 5111 (Miskolc) - IC 521 (Budapest).

A Keleti pu-ról 7:05-kor induló IC 620/632 "Rétköz"/"Kraszna" összeállítása hátulról előre: 10-67 015, 88-67 020, 20-67 075, 072, 070 (idáig a mátészalkai rész), 10-71 001, 20-71 002, 20-70 061, V43 1199. Utasterhelés a 620-ason 100% (előző nap délután már csak 1.o-ra lehetett helyjegyet kapni), a 632-es is közel tele van.

Szolnokon kb. 15 felszálló, Püspökladányban és Hajúszoboszlón 15-15 leszálló. Debrecen után 60% maradna, de a felszállókkal megint közel 100%-nál tartunk. Két SOFTRANS-os 40-es (060EA) villanygép áll Apafa előtt, a Hajdú Kft. telephelyén. Feljebb kékre festett 4 tengelyes magasoldalfalú, román kocsik. Nyíregyházán kb. 30 felszálló, velük együtt a 2.o. kocsikban 70%, az 1. o. kocsiban 40% utas marad.

Kisvárdán a zöm leszáll, kb. 10% utazik Záhonyig.
Tuzséron M62 517-es tevékenykedik 5 db. széles gázszállító tartálykocsival.

Záhony. A 1100-as Szilin a fehérrel és a pirossal kihúzott felületek mellett megjelent a legújabb nyíri divathullám eredménye, a halványzöld szinezés. Az egyik kapaszkodónál ugyan lecsöppent a festék, de talán nem a kivitelezés most a fontos, hanem az üzenet... :)
Csörgő erre, Szili arra - előtérben a Csapra átránduló járat (6262, i: 11:33), a Bhv-ban kb. félháznyi utassal.
IC 620-asunk gépére visszanézve.
A 6345-ös mátészalkai személy. Jó eséllyekkel rendelkeztem a szögletes ütközőjű, a 2145-ös Csörgőre vonatkozóan, és bizony "megkaptam". A vonat összeállítása hátulról: 20-05 110, 82-28 111, 19-37 050, M41 2145.
Elindulunk - a kezdeti utasterhelés 10%.
Az állomás vp. végénél található fűtőházra tekintünk vissza. Balra a Tisza-hídon át Csapra tartó vonal, 111-es vonalunk pedig alatta bújtatással fog áthaladni...
...néhányszáz méterrel odébb.

A felépítmény 48-as sínrendszerű, kezdetben L betonaljas, illesztéses, zúzottkő ágyazatú. A pályasebesség 60 km/h. A szelvényszámozás csökkenő, Záhony felvételi épülete kb. a 903-asra esik. Eredetileg a Nagykároly-Mátészalka-Csapi HÉV vonala volt, innen nem nehéz kitalálni, hogy kezdőpontja Nagykároly (Carei).

895-től 880-ig 40-es lassújel. Vegyesen L, T, TU betonaljak, 886-tól inkább TU, 880-tól T és L. Illesztéseknél helyenként aljcserék 4 db. L aljjal - ahol nincs aljcsere, ott szinte minden illesztésnél vízzsák. 876+30-ban jobbra (Mátészalka felé nézve!) fényjelzőkkel biztosított kiágazás az olajtelephez. Tovább inkább a TU aljak jellemzők. 852-ben végetér egy lassújel, ez 855-től tartott (a táblát nem láttam), 40-es, a kimutatásban "csak Mátészalka felől" megjelölésű. 842-840 között rövid hézagnélküli szakasz. 840-837 között 40-es lassújel, szintén "csak Mátészalka felől".

Eperjeske alsó jellegzetes bunkerstílusú építménye. (Kicsit tovább jobbra, 822+80-nál bújik át a vonal az eperjeskei széles vágányok alatt.)
2 felszálló, 1 leszálló utas.

805-nél jobbról, Eperjeske rendező felől vágány csatlakozik be (fényjelzők biztosítják), mellette széles közelít és halad párhuzamosan. Tovább átrakó terület jön, két széles és egy normál vágánnyal. A normál 793-30-nál csatlakozik be, közvetlenül Mándok előtt.

Mándok állomás fény bejárati, egyéni fény kijárati jelzős - ezt nyilván "Záhony Port"-béli (ex ZÁK) státuszának köszönheti. Szolgálat van.
4 vágányos, a 3. az átmenő fővg. L betonaljakkal, a 4. vg. T aljas. Az 1. vg. rakodó oldalrakodóval, a 2. vágánnyal együtt TU betonaljasak. A széles vágány hátulról kerüli meg a felvételi épületet, aztán a mátészalkai végnél lévő útátjáró (csapórudas sorompóval) magasságában újból a 111-es mellé ér.

8 leszálló, 2 felszálló.

Mándok szalkai váltókörzete után vágánykiágazás jobbra - a széleset átszelve -, és a szélesből is vágány ágazik - mindez darus átrakó telephez vezet.

A széles vágány néhol eltávolodik 50...100 m-re, aztán újból közelebb halad.

760-nál erősen vízzsákos a vonal, az illesztéseknél továbbra is gyakran előfordul vízzsák. Az aljak zömmel TU-k, sok L aljjal együtt. 747-nél, Tornyospálca előtt jobboldalt az utolsó átrakó terület következik, ehhez 746-nál jobbra vágány ágazik a 111-esből, Mándok felől fényjelzővel biztosítva. A területen 1 normál és 3 széles vágány található. 734+50-ben vágánykapcsolat a normállal (fényjelzővel biztosítva Tornyospálca felől), és 733 magasságában, 400 m-re Tornyospálca előjelzőjétől, végetér a széles.

Tornyospálca állomáson 3 leszálló, 7 felszálló. 3 átmenő vágány, továbbá a szalkai végében jobboldalt csonkavágány. A 2. az átmenő fővágány (a záhonyi végében T, a felvételi épülettől L betonaljakkal), az 1. TM-es, a 3. TU-s. Fény bejárati, a 2., 3. vg-okról egyéni fény kijárati jelzők. Fénysorompós útátjáró a záhonyi végében.

3 leszálló, 7 felszálló.

711-től, vagyis a szalkai váltókörzettől 40-es lassújel kezdődik. 699-től 300 m-en friss szórványos aljcserék (L, TM).

Újkenéz megálló záhonyi végénél (695) fénysorompós útátjáró. 9 leszálló. 687-50-ben ugyancsak fénysorompós útátjáró. (A vasút felől útátjárójelzővel biztosítottak.) 677-től 200 m-en szórványos aljcserék TM-mel. 674-től U aljakat is látunk a pályában. 662+30-ban fénysorompós útátjáró. 651+70-ben Aranyosapáti egykori alak előjelzőjének maradványai, 644+80-ban az alak bejárati jelző "hullája".
Aranyosapáti, 6 leszálló, 8 felszálló.
2 vágányos, az 1. vg. rakodó oldalrakodóval, L és U aljakkal - használaton kívüli (vágányzáró sorompókkal lezárva). Az épület elbontva, jelenleg esőbeálló van helyette a záhonyi végénél. Mátészalka felől is rögzített, romos alak bejárati jelzőt találunk.

A továbbiakban folytatódik az eredetileg U betonaljas, sok aljcserével (TU, L) igen vegyesre sikeredett felépítmény, ezen belül 633-631 között tisztán TM-es szakaszt találunk. A 621-es szelvényt követően uralkodó a TU, illesztéseknél vízzsákos. 606-nál végetér a lassújel, 602-ben fénysorompós útátjáró.

Gyüre 2 leszálló, 3 felszálló.
Fény bejárati jelzős (rögzített), 2 vágányos, elrendezése Aranyosapátinak megfelelő, a rakodóvágányt (TU betonaljas) itt sem használják. A felvételi épület úgy tűnik, már nem vasútüzemi célú.
A felvétel az utolsó kocsi homlokátjárójának kissé koszos üvegén keresztül készült, Gyüre mátészalkai bejáratánál.
580+30-ban fénysorompós útátjáró.

Kisvarsány, nincs utascsere. A vakolat alatt feltűnik az eredeti "várószoba" felirat.

559-ben fénysorompós útátjáró, 544+50-nél iparvágány jobbra, fényjelzőkkel biztosítva. 540-től 20 km/h lassújel. Balról iparvágány, amely Vásárosnamény állomás záhonyi váltókörzeténél csatlakozik be.

A képen Vásárosnamény felvételi épülete. Keresztezünk a 6344-es, Záhony felé 12:17-kor továbbinduló személlyel, valamint Nyíregyházáról, a 116-os vonalon érkezik a 36022-es, amely Bzmot 396, Bzx 719, Bzx 731, Bzmot 218 összeállítású.
Vonatunkra 15 felszálló, 10 leszálló. A 6344-est 15-en várják.

Fény bejárati, egyéni alak kijárati jelzők. 5 átmenő vágányos, a 3. az átmenő fővágány TU betonaljakkal. Az 1. vg. U-s (raktári-rakodó, oldalrakodóval és rakodóterülettel), a 2. TU-s, a 4. U-s, 5. TU-s. Záhony felé jobboldalt kihúzó csonka, Mátészalka felé a felvételi épület oldalán további két csonkavágány, köztük rakodóterület.
M44 409 ácsorog, majd vonatunk végére akad - ezzel oda a jó kilátásom. :)

A 6345-ös és 6344-es vonatok Vásárosnaményban.
Érdekes jármű és érdekes pályarészlet a felvételi épület tövében.
(Az aljkiosztás és a sínrendszer talán a mellékvonalakat szeretné szimbolizálni, a jármű pedig azok kapacitását - de ne gonoszkodjunk...)

529-nél Mátészalka felé nézve balra vágány ágazik ki (523+50 magasságában ütközőbakban végződik), 528-nál végetér a lassújel. 522: fénysorompós útátjáró (41-es főút).

Vitka megállóhelyen 2 felszálló, 1 leszálló. A záhonyi peronvégnél fénysorompós útátjáró. Eredetileg két vágányos állomás vagy mrh. lehetett, az épület elhelyezkedéséből ítélve.
A felépítmény az ívekben megszemlélve, megfelel a Vásárosnamény előtti állapotoknak.
Nagydobos fény bejárati jelzős (rögzített), 2 vágányos. Az 1. vg. rakodó, TU betonaljas, rakodóterülettel és oldalrakodóval, használaton kívül. Szolgálat nincs. 2 leszálló, 4 felszálló.

450+30-nál (az állomás szalkai végén) fénysorompós útátjáró, ezt követően, 450-ben végetér az 528-tól érvényes, 40-es lassújel. Ópályi előtt, 406-60-nál újabb fénysorompós útátjáró, majd 398-30-nál is: ez utóbbi közönséges földút, de nyilván több bátor traktoros tevékenysége következtében telepítették a jelzőeszközöket...

Ópályiban 11 felszálló, 6 leszálló utas. A szalkai végén, 386+70-nél fénysorompós útátjáró.

356-tól 40 km/h lassújel, 344-ben fénysorompós útátjáró (a 49-es főúton keresztül), aztán a 341-ben és a 338-50-nél is egy-egy.

Érkezés Mátészalkára: a 2145-ös természetesen nem ússza meg a fotósorozatot. A Vásárosnaménytől cipelt BoBó leakad és elmegy a dolgára.

Az állomás fény bejárati, egyéni fény kijárati jelzős. 10 átmenő vágány, 2 szélesperon, rakodóterület a felvételi épület oldalán, a nagykárolyi vége felé. Tárolóvágányok ugyanitt, oldalt pft-s gépek. A másik oldalon körfűtőház, gázolajkút. Az 1-2-3. vágányok LM betonaljasak, 1988., 1989. gy. évszámokkal. A 4. T aljakkal rendelkezik, az 5. vegyesen T és TU, többi a belátható területen TU-s. A Záhony felőli végénél gyalogosfelüljáró.

Lássuk szép sorjában a többi, Szalkán fellelhető járművet.
MD nélkül a világ siralomvölgy - nosza hát, essünk neki a fotómasinával... :)))
A 6325-ös személyvonat gépe, M41 2153. A kocsikat nem kell felsorolni, ugyanis a Záhonynál megismert trióval van dolgunk - a menetirányváltás miatt most természetesen a 19-37 050-ben helyezkedem el, amely 2. o.-ként közlekedik. A kezdeti utasterhelés 10% alatti.
Indulás előtt gyorsan még egy MD.
A 110/113-as vonal kezdetben faaljas, GEO sínleerősítéssel. Szelvényszámozása Nyíregyháza kezdőpontú, miután Nyírbátorig az ex Nyíregyháza-Mátészalka HÉV vonalával van dolgunk. A váltókörzettől, Nyírbátor felé nézve baloldalt TU betonaljakkal szerelt vágány fut párhuzamosan. 568+50-től 20-as lassújel kezdődik az amúgy 80 km/h pályasebességű szakaszon; 564-ben ér véget, innen hézagnélküli a felépítmény, L betonaljakon. 561-nél Nyírbátor felé nézve jobbra iparvágány kiágazás fényjelzőkkel biztosítva, darus rakodóval rendelkező fatelephez. A baloldalt futó vágány 556-50-nél eltávolodik bal felé.

Nyírmeggyes megállóhelyen 2 leszálló. A nyírbátori végénél (510) fénysorompós útátjáró. Az 1997-es térkép még állomásnak jelöli - 2 vágányos állomásként teljesen jól el lehet képzelni.

Hodász állomás alak bejárati, egyéni alak kijárati jelzős. 3 vágányos, az 1. vg. rakodó (oldalrakodóval, rakodóterülettel), a 2. az átmenő fővg. L betonaljakkal, a 3. szintén L betonaljas. Szolgálat van, az állomás nyírbátori végén található csapórudas sorompó, valamint az alakjelzők kezelése céljából. Utascsere nincs.

Az állomási területen, 473+50 és 467 között 60-as lassújel. Tovább T aljak, szórványosan L aljcserékkel.

Nyírcsászári előtt alak előjelző, bejárati jelző maradványai figyelhetők meg. Két vágányos állomás volt egykor, az L betonaljas 1. vg. váltókörzetei elbontottak, az átmenő fővágányban ezeken a helyeken új LM aljakat látunk. 5 felszálló, 1 leszálló.
391+50-ben balról, 390-ben jobbról (fateleptől) iparvágány közelít, mindkettő Nyírbátor szalkai váltókörzeténél csatlakozik, de közvetlenül ezelőtt a jobb oldaliba még egy iparvágány torkollik.

Nyírbátor állomás alak bejárati és egyéni alak kijárati jelzőkkel rendelkezik, a két iparvágánynál alak tolatásjelzőket helyeztek el. 6 vágányos, a 3. az átmenő fővg. Az 1. vg. (TU aljas) raktári-rakodó oldalrakodóval, vágányhídmérleggel. A 2., 3., 4. vg. T-s, az 5. és 6. faaljas, GEO-s. Szolgálat van. Az állomási területen jobbról újabb két iparvágány csatlakozik, egy pedig az ellenkező irányba kiágazik. 11 felszálló, 8 leszálló utas.

Nyírbátor után a 110-es vonal T betonaljas, illesztéses (a Debrecen felé nézve jobbra elmaradó, 113-as vonal pedig faaljas GEO-val, szórványos L aljcserékkel). A két vonal egymástól a 110-es szerint 483-nál, 113-as szerint 361-nél távolodik el. A 110-es itt Apafa kezdőponttal szelvényszámozódik. Záhonytól folyamatosan téglatest alakú szelvénykövek fordultak elő, és ugyanez áll a 110-es folytatására is. Az állomástól 482-ig 60 km/h, 482-476 között 40 km/h lassújel, utóbbi valószínűleg a kissugarú ív miatt. 465-463 között megint 30 km/h, előtte és utána 60 km/h. 461+60-ban balra fényjelzőkkel biztosított iparvágány ágazik olajtelep-féleséghez, ahol éppen családi-céges rendezvényt tartanak. 428-426 között 40 km/h, aztán 420-ig 50 km/h. (A "default" 60 km/h közben egészen 388-ig tart.)

Nyírbogát állomáson 2 felszálló, 6 leszálló. Alak bejárati jelzős ("kiszögelt"), 3 vágányos féllíra, a 3. az átmenő fővágány T aljakon, az 1. vg. (rakodó) U-s, a 3. T-s. Szolgálat nincs. 420-413 között (állomási terület) 40 km/h.

40-es még a 400-388 között, és 375-től 370-ig; 374-hez (és lejjebb, 351-352 környékén) új LM aljakat szállítottak ki, aljcsere céljából. A 370-től 350-ig a változatosság kedvéért 50 km/h, majd 60 km/h. 359-30-ban fénysorompós útátjáró.

A képen a 370-es szelvénynél, 40-ről éppen 50-re gyorsít a Csörgő.

Nyírgelse állomás elrendezése Nyírbogáthoz hasonló, csak az 1. vg. U helyett TU betonaljakkal rendelkezik, valamint egyéni alak kijárati jelzőkkel látták el a 2. és 3. vágányokat. Szolgálat van. 2 leszálló.

Balról iparvágány a 331-es szelvényben, rögtön ezután balra kiágazik egy másik és eltávolodik. 325-től 40 km/h. 317-nél néhány L-es aljcsere, ezenkívül folyamatosan T-s, illesztéses.

A lassújel Nyírmihálydi megállóhely peronjának szalkai végéig ér (311), aztán 60 km/h jön. 7 felszálló, 1 leszálló Nyírmihálydiban. Itt is valószínűsíthető az állomási múlt, kb. 2 vágánnyal.

259-nél baloldalt telephely, ahonnan iparvágány vezet Nyíradony szalkai váltókörzetéhez.

Nyíradony, három kép vonatunk továbbindulásáról. (6 felszálló és velem együtt 2 leszálló akadt.)
A felvételi épület.

Az állomás 5 vágányos, alak bejárati, egyéni alak kijárati jelzős, szolgálat van. Az 1. vg. (TU-s) raktári-rakodó oldalrakodóval, a 2. T betonaljas, a 3. (átmenő fővg.) szintén, a 4. GEO faaljon, az 5. TU-s. A felvételi épület a 247-50-nél található. Pft-s telep a felvételi épülettel szemközt, az állomás debreceni végénél ("MÁV Rt. PMLI Területi Központ, Debrecen-Nyíregyházi Osztálymérnökség, VI. Főpályamesteri szakasz, Nyírbátor"). Ugyanezen a végén fénysorompós és félsorompós útátjáró.

A 30613-as vonat indulásáig marad idő szemrevételezni a 112-es (ex Szabolcs Vármegyei HÉV vonala) nyíradonyi végét. A képen a bejárati jelző, valamint az előjelző. A vonal Nagykálló kezdőponttal szelvényszámozódik, ezen a részén jellemzően hasáb alakú, valamint ezt helyettesítő, földbe ásott betonaljból készült kövekkel. 227-nél van Nyíradony debreceni váltókörzete. Zúzottkő ágyazat, 48-as sínrendszer (vissznyereményezett sinekből), E jelű (1962-es és 1963-as 1E) aljak, közvetlen (síncsavaros) sínleerősítés. 223-50-től faaljas, előbb felváltva GEO és közvetlen, majd tisztán GEO sínleerősítéssel. 220-30-tól 1968-as gyártású TU betonaljak.
216-tól 30-as lassújel következik, 50 méterre rá megjelenik a 34,5 kg/fm-es "c" sínrendszer, 1912-es gyártású, diósgyőri sinekkel, faaljakkal, közvetlen sínleerősítéssel.
Innen alátétlemezestül meglépett a sínleerősítés.
A 211-es szelvénynél Nagykálló...
...és Nyíradony felé nézve.

Az ágyazat itt zömmel homok, kevés zúzottkővel megismertetve; Nagykálló irányában homokos virágföld jelleget ölt, viszont a sínrendszer (213-tól) újból 48-as. A 30-as lassújel a 195-ös szelvényig tart, onnan Nagykálló elágig alkalmazható a 40-es pályasebesség.

Visszaballagok a bejárathoz, ahol utolér a 30614-es, 30613-ként forduló, délutáni járat.
A hajnali 30610/30619 párral együtt alkotják a vonal személyszállítási szolgáltatását.
Bzmot 210 Nyíradonyban vár az indulási időre, valamint előtte két vonatra, amelyek itt keresztezik egymást és generálnak - sajnos leginkább csak elvi síkon - átszálló utasokat.
6324 Csörgővel (2154) és négy kocsival, 6313 pedig a Mátészalkán már látott MD szerelvényként jelenik meg.

Jön-megy a két vonat, utas Nagykálló felé nem "keletkezik", tehát a szóló Bz 15:57-kor három fővel indul, közülük szerény személyem képviseli a szolgáltatás igénybevevőket.

A környék enyhén hullámos - mint Záhony óta többé-kevésbé végig -, néhány méteres domb-csoportok váltakoznak simább területekkel.

Abapuszta - sajnos a szóló Bz hátrányai megmutatkoznak az épület fotózásánál. 1 felszálló. 194+80-nál fénysorompós útátjáró, előtte végetér a 30-as lassújel.
Zúzottkő ágyazat, bár meglehetősen vékony rétegben, alóla kilátszik a homok. Hasáb alakú szelvénykövek. 180-160 között erdős terület, majd újfent rétek.

139-ben fénysorompós útátjáró.

Cibak (138-as szelvény), "fotómegállás" - ennyi éppen belefért. Utascsere nincs.

Balkány állomás nyíradonyi végében, 125-nél fénysorompós útátjáró. Az állomás fény bejárati jelzős (rögzített), 3 vágányos, az 1. vg. rakodó, oldalrakodóval, faaljas, a 3. szintén faaljas. Szolgálat nincs, utascsere nincs.
Görénypuszta tmh-n nincs utascsere. Errefelé faaljas a felépítmény, az ágyazat zúzottkő, vékony rétegben. Fénysorompós útátjáró a megállóban.
A 82-es szelvényben, Biri állomás nyíradonyi végénél fénysorompós útátjáró. Az állomás 2 vágányos, a 2. az átmenő fővg. faaljakon, az 1. vágány E betonaljas. Jelzőberendezés nincs, szolgálat nincs. 3 felszálló.
Az illemhely előtti homokkupac rendeltetése nyilván a "pottyantós" üzemhez tartozó emésztőgödör időnkénti ... hmmmm ... semlegesítése. Nos, vagy sok felhasználóra méretezték, vagy a szállítások számát minimalizálták, vagy a vonatkozó szabályzatban szerepel fix kupacméret.

Balkány állomás is hasonló, fa WC-vel rendelkezik.

Biri állomási vágányai a képen, Nagykálló felé nézünk.

Nagykálló elágazás fényjelzőkkel biztosított, a menetirány szerint nézve jobbról csatlakozó 113-as vonal faaljas, GEO sínleerősítéssel. A nyíltvonali elágazás a 113-as vonal Nyíregyháza kezdőpontú szelvényszámozása szerint a 149-esben található, és innen 20-as lassújel kezdődik.

Nagykálló állomás 4 vágányos, a 2. az átmenő fővágány, a 3. faaljas GEO-val, a 4. TU-s és faaljas vegyesen. Az 1. raktári-rakodóvágány vegyesen TU-s, faaljas, néhol U-s. Raktár, oldalrakodó. Az állomási területen, Nyíregyháza felé nézve balról vágány csatlakozik terelőcsonkával, majd balra csonkavágány ágazik ki (pl. egykori gőzmozdony szerelő is lehetett). Ennél a vágánynál fekete-fehér árbocú, műemlékként kiállított alakjelző.
Fény bejárati jelzők, szolgálat van. 2 felszálló.
Legyen ez az utolsó rakodásnál segédkező, Ismeretlen Vasutas emlékműve. (Majd alkalomadtán megkoszorúzom...)

134-nél, az állomást közvetlenül követő, fénysorompós útátjáró másik oldalán végetér a 30-as lassújel, és átadja helyét a 100-as szelvényig tartó, 50-esnek. (A lassújelkimutatás szerint itt "emeletesek" a sebességkorlátozások, a pályamenti táblák viszont nem tartalmaznak kisebb és nagyobb értéket.) 100 és 65 között 30 km/h, majd 40 km/h. A 92-es szelvény környékétől 65-ig rövid sinek találhatók. 59-nél Nyíregyháza felé nézve balra iparvágány kiágazás terelőcsonkával. Ránézésre vissznyereményezett anyagból, de mostanság fektették. A vágány Nyíregyháza Ipari Parkhoz vezet.

A 100-as vonal számozása szerint a 2668-as szelvényben érünk mellé és haladunk a továbbiakban vele párhuzamosan. A saját számozás szerinti 15-ösben jobbra iparvágány kiágazás a Tirpák Malomhoz, a váltón 15 km/h; a második kiágazás ugyanide a 9-esnél található.

A felvételen a nyíregyházi érkezés.

A 17:22-kor induló 5111-es, Miskolcig közlekedő, "zónázó jellegű" (Szerencstől nem áll meg) személyvonattal folytatom utamat, miután a 621-es "Várda" IC-re már nem vagyok esélyes, a 6133/6001 variációnál pedig az 5111/IC 521 mégiscsak gyorsabb.

A vonat összeállítása: V43 1101, 20-35 065, 20-35 007, 19-37 073, 20-35 062. Kezdeti utasterhelés 10%.

Füzesbokornál nincs utascsere, Nyírteleken 7 leszálló.
Görögszállás, ahol keresztezünk az 5116-ossal. 2 leszálló.
Van egy kis idő, amit a kereszt és az ohat-pusztakócsi 36416-os pár perces késése jótékonyan megnövel - ígyhát a fotó nem marad el.

A folytatás: Virányoson nincs utascsere, Rakamaz 4 le/9 fel, Tokaj 30 fel/8 le, Tarcal 8 fel, Mezőzombor 6 fel, Szerencs 15 fel. A görögszállási 8 perces késés a laza menetrendnek köszönhetően Miskolcig nyomtalanul eltűnik.

Miskolc felvételi épülete hátulról, a lapos, késő délutáni napfényben.
A Miskolcról 19:10-kor továbbinduló IC 521 "Zemplén" összeállítása: V43 1041, 10-67 016, 88-67 006, 20-67 074, 060, 069.
Utasterhelése 60%; Füzesabonyban 4 felszálló, 2 leszálló utas.

Vissza a főlapra