|
A második nap (2006. május 21,
vasárnap) újfent az EC 174-essel indult, reggel a
Keleti pályaudvaron. Útvonalam: Budapest
Keleti pu. - Galánta (70/130) - Nagyszombat (133) -
Jókút (116) - Budapest (110/130/70). Vonatszámok:
EC174 (Párkány) - R232 (Galánta) - Os4558
(Nagyszombat) - Os2606 (Cerova-Leszkó) - gyalog
(Nádas-Szmolány) - Os2610 (Jókút) - EC171 (Budapest
Keleti pu.)
Méltó folytatást adva az előző napi, új
színtervű Laminátkához, ezúttal a 011-es Gorillát
figyelhetjük meg az új ruhájában. A kocsik hátulról
előre: 19-91 105, 10-91 103, 88-91 100, 21-91 105, 21-91
107, 20-91 112, 20-91 111, 21-91 111.
|
|
Az induló utasterhelés 10% alatti. Gödön
megállunk egy írásbeliért (Vác Alsóváros vp.-i
peronvégénél (318+50) lévő fény- és félsorompós
útátjáróban a berendezés működésképtelen).
Dömösi átkelés megállónál, 544-546 között
kőomlás miatt, szlovák területen, az Ipoly-híd után
(202.2-202.3) pedig valószínűleg töltéscsúszás
miatt 40-es ideiglenes lassújelet tűztek ki. Párkányban
tizenöten szállnak fel, a leszállókat egyedül
képviselem. A Léváról befutó személyről (810 489,
mellékkel) tizenhatan szállnak le, szerelvényét az
állomási 742 020-as tolja ki (ha belefulladna ezen a
vasárnapi reggelen a munkába, nyilván más
technológiát választanának).
|
|
Galántáig az R232 "Svatopluk" nemzetközi
gyorsvonatot veszem igénybe. A vonatot a Cseh Vasút 242
274-ese viszi, a nem a festék tartja össze a
mozdonyt kijelentés jegyében. A CD jelenlegi
logójától balra szépen kivehető a csehszlovák CSD
embléma helye - a szétválás óta tehát ez a Plehács
biztosan nem járt a festőműhely közelében. (A
Hercegnők (263) jelenlegi legkopottabbika, 007-es jól
illik mozdonyukhoz. Érsekújváron találkozunk vele, a
szomszéd vágányon áll személyvonattal - a perontető
zavaró hatásai nélkül milyen jó kis roncsderbi-kép
készületett volna róluk...) |
|
Az R235 "Amicus" nemzetközi
gyorsvonatot jóval frisebb festésű Plehács (242 219)
hozza. Utas nemigen mutatkozik rajta, mint ahogy a
"Svatopluk" induló utasterhelése is bőven
10% alatti (kocsijai: 20-41 751, 878, 951, 956, 771,
82-40 345, 19-41 073).
Az "Amicus" gépe Párkánytól V43 1352 lesz -
érkezésem óta az 1. vágányon várakozik. |
|
Érsekújváron negyvenen, Vágsellyén tizennyolcan
szállnak fel a "Svatopluk"-ra. A szokásos,
lendületes tempóban futjuk be a távot, Galántán
tizenöten várnak a vonatra. A képen a felújított
galántai felvételi épülethez a
festőműhely-szökevény jó kontrasztot ad.
10:22-kor szerelvénymenetben Pantográf érkezik (a
teher-vágányokra jár be, nem látom a pályaszámait),
de nem ez fordul vissza Nagyszombatra 11:02-kor.
|
|
Az új szlovák személyszállító vasúti színterv
ragálya már a helyi forgalmú kocsikra is átterjedt
(22-44 046). Három Laminátka ácsorog az állomás
pozsonyi végénél, kettő közülük (002, 074)
hamarosan munkát kap.
A 11:02-kor Nagyszombatra induló, 4558-as
személyvonatom szerelvénye 4557-ként érkezik
Nagyszombatról, az 560 013-as és 014-es motorkocsik a
060 049, 031, 051 mellékeket fogják közre.
|
|
A Pantográfot a tehervonati
fogadó-indító vágányokhoz tartó 002-es
Laminátkával együtt örökítem meg.
A tehervonatok Pozsony felől 363-asokkal jönnek, itt
gépet cserélnek, az út további részét
Laminátkákkal teszik meg. Többnyire Szerbiába tartó,
lengyel szénvonatokat látunk mostanában. |
|
A pénteken Párkányban megfigyelt, új színtervű
240 081-es Pozsonyból hoz személyvonatot (4207),
gyorsvonatba illő kocsikkal, a hátsó felében cseh
hálókocsi, cseh ülőkocsik mutatkoznak (vélhetően
lezárva). Kilencen szállnak fel rá, tizen leszállnak,
de Pantográfunk felé senki sem igyekszik erről a
vonatról. |
|
Az induló utasterhelésünk 15 fő. Gány (Gán)
állomáson négyen várakoznak a peronon és ketten
fejezik be utazásukat.
|
|
Szered állomáson hat a felszállók, hét a
leszállók száma. Nagyszombat felé a váltókörzetet
követő ívre 70 km/h-s állandó lassújelet tűztek
ki, az egyenesben 80 km/h a megengedett legnagyobb
sebesség. A Szered-Nagyszombat vonal kisebb
jelentőségű a Galánta-Szered-Lipótvár
összeköttetés északi felénél, ám az utóbbit a
Lipótvárnál zajló vonalrekonstrukció most alaposan
megbénítja. A szelvényszámozás Szered
kezdőpontú, a vonal egyvágányú, villamosított,
betonaljas, hézagnélküli, a felsővezeték
tartóoszlopok pörgetett vasbeton szerkezetűek.
|
|
Vágkeresztúr (Krizovany nad Dudváhom) állomáson
ketten szállnak fel. Az állomás fény bejárati,
közös fény kijárati jelzőkkel felszerelt. Az 1.
vágány betonaljas, Hohenegger sínleerősítésű
rakodó, oldalrakodóval, amelynek a felvételi épület
előtt is vágánykapcsolata van a másodikkal (ezáltal
régebben rakodás közben is használható volt
keresztező-megelőzővágányként). A 2. az átmenő
fővágány. A 3. UIC60 sínrendszerű, Skl-14
sínleerősítésű, ebből rakodó csonka ágazik,
rakodóterületet fogva közre. A peronok nagyszombati
végében, állomási területen út metszi a
vasútvonalat, a csapórudas sorompós útátjárót a
forgalmi szolgálattevő kezeli. Az 1. vágányból még
a nagyszombati váltókörzet előtt vágány ágazik
jobbra, villanytelephez. A felvételi épülettel
szemközti oldalon, az állomás nagyszombati végében
vágánymezőket raktak egymásra. |
|
A 10.3-as szelvény magasságától, jobboldalt új
ipari park terebélyesedik, amelyből iparvágány halad
a vonallal párhuzamosan, majd 11.7-nél -
fényjelzőkkel biztosítva, terelőcsonkával -
csatlakozik. Nagyszombat bejárati jelzőjénél két
perces pihenőre kényszerülünk, hívóval indulunk
tovább. A 120-as vonalon, a váltókörzet előtt
közben az EZ Kysak cég pénteken látott
vonata tevékenykedik, élén a 730-as géppel. A
váltókörzetben 60 km/h az engedélyezett sebesség, az
állomási terület egyelőre 100-as. A Laminátkát
és a nagyszombati Ufóközpontot a 3-as
peronról fotózom. A helyi személyvonatok
fogadását-indítását szolgáló, két csonkavágány
faaljas, GEO sínleerősítésű.
|
|
Az üvegszálerősítésű műanyag
vasúti alkalmazásának egykori úttörő példája a
műanyagmentes világ 2911-es számmal ellátott
képviselőjével párban: kihagyhatatlan. A gőzmozdony
mögött az ufóirányítás Ufókutató és
Ufószaporító Részlege foglal helyet. |
|
A nagyméretű lapostető nyilván az ufók tömeges
leszállását könnyíti meg. Ugyanakkor a büfében
nagyon finom szendvics kapható (Kofolával leöblítve
még jobb), a kiszolgáló hölgy pedig egyáltalán nem
tűnik ufónak... Ez itt most egy egészen másik
Nagyszombat, amely alig hasonlít a péntekire. Akkor
utasok, járókelők lepték el az aluljárót, a
peronokat, a várótermet-pénztárcsarnokot és az
állomás mögötti teret. Most alig lézeng itt-ott
néhány ember, minden lelassult és nyugodt.
|
|
Miközben a padon horpasztó urat
abszolút nem érdekli az idő múlása (a pad
háttámláján hirdető politikai pártot már valamivel
jobban: június 17-én választások), az R602
"Cingov" (Kassa-Pozsony) gyorsvonatot a lehető
leggyorsabban elmenesztik. Eddig 8 percet szedett össze
a pályaépítésnek köszönhetően. |
|
9 perc késéssel Vágújhelyről (Nové Mesto nad
Váhom) jön a 3012-es személy elől-hátul
Laminátkával (127, 145). A hátsót természetesen csak
gépmenet-spórolási okokból tették rá, Nagyszombaton
le is akad. 2606-os személyvonatunk az 560 029 és 560
033 motorkocsikkal (valamint a 028, 044, 046
mellékekkel) rendelkező Pantográf. A 104-es
vágányról indul - a peron másik oldalán a 106-os, a
szomszéd peronnál a 103-as és 105-ös vágányok
találhatók. Miután a vágányszámokkal ilyen jól
sikerült elrugaszkodni a hétköznapi utas átal
értelmezhető logikáktól, nyitva az út bármilyen
más megkülönböztetés irányába: lehet őket
szinekkel jelölni, vagy elnevezni bármiről/bárkiről,
mint az utcákat.
|
|
A két szigetperon között a két átmenő
fővágányt látjuk új felépítményükkel. A 106-os
vágány felvételi épülethez közelebbi végénél
csonka ágazik ki egy kis telepre. A másik oldalon
(105-ös vágányból) szintén kiágazik egy csonka, azt
mostanság a pályaépítők használják mozdonyok,
munkagépek átmeneti tárolására. Az R607
"Liptov" (014-es Gorillával) csak 5 percnyire
esik ki a menetrendből, a szomszéd peronhoz érkezik.
20-41 773 számú kocsija új színterv szerint
átfestett.
|
|
A régi felvételi épület az állomás
területének Pozsonyhoz közelebbi felén található. A
kép előterében kezdődő kitérőben kiágazó
vágány Jókút felé nézve jobbra tart, a jelenlegi
116-os vonal viszont néhányszáz méterrel lejjebb
kezdi meg a jobb ívet, új építésű pályán. Trnava
Predmestie előtt viszontlátjuk az eredeti nyomvonalat,
a felső részén a vágányt már elbontották. Tehát
ívkorrekció történt, a régi vágánynak a régi
felvételi épülethez csatlakozó részét talán
kihúzónak hagyták meg. |
|
Az új építésű szakasz íve után 80 km/h a
pályasebesség. Vonatunk kezdeti utasterhelése 10%
alatti, Trnava Predmestie megállóhelyen ketten
szállnak fel.
Nemcanka ex-állomás nagyszombati váltókörzetéhez
két felhagyott vágány tart, az egyik a Trnava
Predmestie megálló mögötti telepről, a másik ennek
jobb oldala felől.
|
|
Nemcanka ex-állomás épülete a Buková forgalmi
kitérőnél látott elemekből és stílusban készült.
Menetrend szerint nem állunk meg, illetve az állomás
már a menetrendben sem szerepel. Ötvágányos teher
tárolóját kezdi felverni a gaz. Jókúti
váltókörzetéből kihúzóvágány halad tovább a
vonallal párhuzamosan, 5.9-nél földkúpban ér véget. |
|
A képen Selpőc (Selpice) állomás felvételi
épülettel szemközti oldala, a nagyszombati
váltókörzetnél lévő útátjárón haladunk éppen.
A jobb oldalon futó kihúzóvágányból ágazik ki az
épület mögött a teherpályaudvar vágánycsoportja. Selpőcön
nyolcan szállnak le. Klcovany megállóban három
leszálló, egy felszálló jelenti az utascserét,
Bélaházán (Boleráz) pedig 8 leszálló és 2
felszálló.
|
|
A Binócz (Bínovce) megálló peronján álló,
fiatal hölgy igen érdekes hajszínt varázsolt magára.
Nem szállt fel, valószínűleg várt valakire, de az a
valaki majd egy másik vonattal érkezik. Ketten
szállnak le. A megálló épületének kertjében
kellően giccses kerti törpék szemeznek egymással -
úgy tűnik tehát, hogy ez a ház is kikerült a vasút
fennhatósága alól.
|
|
Nádas-Szmolány (Smolenice) állomásra
két sárgával járunk be, keresztezünk a 2607-es
személlyel, amely a 015, 016-os motorkocsikkal szegélyezett
Pantográf. Kettő felszálló, hét leszálló.
Az állomástól lefelé (Nagyszombatra) 80-as, felfelé
a dombvidéki szakaszon 70-es az engedélyezett
sebesség. |
|
Buková forgalmi kitérőn nincs utascsere. Dubrava
forgalmi kitérő épületének kialakítása hasonló a
vonalon található panel-stílusúakéhoz (Nemcanka,
Buková), de más ablakelrendezéssel és
valószínűsíthetően más építőanyagokból. Nem
kizárt, hogy "ő" volt az eredeti, a
panel-változatok csak késői másolatok.
|
|
Cerova-Leszkó (Cerová-Lieskové)
megállóhelyen leszállok, hogy gyalog leereszkedhessek
Jablánc állomásra. A jármű lefotózása után a
jegyvizsgáló nagyon előzékenyen rákérdez, hogy
visszaszállok-e - nemleges válaszomra a Pantográf
továbbindul. |
|
Totál a megállóról. A deszkafalú fedett
teherkocsiból lett váróterem padlózata kezd
életveszélyessé válni, előbb-utóbb valaki alatt
leszakad. A 33.085-ben lévő útátjáróra
figyelmeztető táblát valamelyik felesleges erejű
összevissza hajlítgatta - egy kicsit kiegyengettem.
A keresztirányú stabilitást növelő
"sarkantyúkat" a 300 méter sugarú ívben
minden negyedik aljra felszerelték. A vonalon másutt is
alkalmazott fémszerkezetet használták, amelyet a
szokásostól eltérően, az aljközepekhez
rögzítettek. A vasbeton aljak 1978-as gyártásúak. Az
ív eredetileg illesztéses volt (ikerillesztéssel betonaljakon,
a Hohenegger sínleerősítéshez készített
jellegzetes, kb. háromszoros szélességű, heveder alá
való alátétlemezzel), csak a későbbi időkben
hegesztették össze a sínvégeket termit eljárással. |
|
A növényzet alkotta ablakon (33.6+30) kikukkantunk
Jablánc (Jablonica) állomásra. A vonal - Jablánc
felé nézve - Cerova-Leszkó megállónál jobb, majd az
állomás előtt bal ívvel nagy "S" alakot ír
le, miközben leereszkedik a domboldalról. |
|
A jobb ív végénél nézünk farkasszemet Jablánc
33.8+50-nél telepített előjelzőjével. 33.7+70-ben
ágyazatátvezetéses, beton szerkezetű (terméskő
hídfőkkel rendelkező) áteresz, amelynek
környezetében faaljakon fekszik a vágány, GEO
sínleerősítéssel. (Közvetlenül a bejárat előtt,
34.2+30-nál is épült egy áteresz, ott faaljas,
Hohenegger-es a pálya.)
|
|
33.9+70-től Szmolány irányában 65-ös állandó
sebességkorlátozást tűztek ki, valószínűleg a
kissugarú ív miatt. A kép látószögén kívül,
jobbra tetemes kiterjedésű komposztáló telep fekszik
(bejáró útja 34.0-nál, nem biztosított
útátjáróban metszi a vasútvonalat, ennek
környezetében faaljas, Hohenegger-es a pálya). Az
érlelendő anyagra fóliát terítenek, használt
gumiabroncsokkal védik a széltől. A már elkészült
adagokat markológéppel rakodják a vevők
teherautóira, a pénzügyeket egy konténerben
berendezett irodában intézik el. A szél igen markáns
szagokat fúj a pálya felé a bejárat előtti szakaszon
- éppen ott, ahol majd a Jókúttól felfelé igyekvő
személyvonatot szeretném lefotózni. (Egyből
Szentlőrincre gondolok, ahol hatalmas trágyadomb
szomszédságában vártam a Bz-re: úgy látszik, a
vonali képekért mindenütt meg kell szenvedni...) |
|
A képen a Jablánc (Jablonica) - Berezó (Brezová
pod Brádlom) közötti 117-es (zsák)vonal
becsatlakozása. Szelvényszámozása Jablánc
kezdőpontú, a bejárati jelzőtől végpont felé 50
km/h engedélyezett. A Nagyszombat-Jókút vonal
megnyitása után egy évvel (1899) adták át, hossza 12
kilométer. A 116-os vonalon a váltókörzettől
(34.7+70) Jókút felé 70 km/h az engedélyezett
sebesség, az ellenkező irányban viszont csak 60 km/h,
a 33.9+70-nél található 65-ös tábláig. A majdnem
180 fokos irányváltozást okozó ív 330 méter
sugarú.
|
|
Balra a 117-es, jobbra a 116-os vonal - a
jobb oldali képen pedig a 117-esen nézünk vissza
Jablánc bejárati jelzőjére.
Elindulok a 117-es mentén, bár túl sok időm nincs, ha
vissza akarok érni a komposztáló telep mellé,
lefotózandó a Pantográfot. |
|
A bejárat környéki szakaszt időnként
használják (nyilván kihúzóként), ám feljebb már
úgy tűnik, egyre kevesebbszer találkoznak kerekekkel a
sinek. A felépítmény illesztéses, betonaljas (VUS-62
jelű aljakkal), Hohenegger sínleerősítésű, keskeny
(1-1 síncsavaros) alátétlemezzel. Ránézésre UIC54-es
sínrendszerű. Itt-ott az illesztések alá egy-egy
faaljat helyeztek lengőbe, de alapvetően betonaljas
lengő illesztésekkel dolgoztak. Az előjelzőhöz
közelebb, rövidebb szakaszon a VUS-62 aljhoz hasonló
geometriájú (bár kissé hosszabb), 1984-es gyártású
betonaljakat fektettek.
Az előjelzőt a végpont felé (a képen a hátam
mögött) kissugarú ív követi (0.7+80-tól 40 km/h),
100 méterrel feljebb a Jablonica Obec megállóhelyre
figyelmeztető táblát helyezték el. |
|
Visszasétálok a 116-os vonalhoz. A 2609-es
személyt a bejárat előtt kapom el, miközben
hátulról a komposztált anyag illatát hordja a szél.
Itt az alépítménykorona egy lehelletnyit
kiszélesedik, éppen annyira, hogy állványt tudok
állítani. Természetesen a 2606-os szerelvénye
fordul vissza 2609-nek, a 029-es motorkocsival az élén.
|
|
Jablánc nagyszombati végében, a felvételi
épülettel szemközti oldalon hullámlemezből
készült, egyállásos szín található,
villamosmozdony napivizsgához felszerelve. Mindkét
vége nyitott, hátsó végétől kőből épült,
egyállásos színhez vezet a forgalomból kizárt,
Megállj! táblás vágány. Tőlük Nagyszombat felé
nézve jobbra még egy szín van, pályás munkagép
számára, ettől jobbra rövid tároló csonkavágány,
ugyancsak munkagépnek. Ezen a területen faaljakat és
telepíthető hóvédműveket készleteztek.
Mind a hét átmenővágány villamosított, a 7.
folytatása visz a színekhez. A faaljas, GEO-s
váltókörzetek után valamennyi vágány Hohenegger
sínleerősítésű, betonaljas (kivéve a faaljas
rakodóvágányt, valamint a 4. szórványos faaljas
cseréit). Az átmenő fővágány a 3., a 2. pedig a
117-es vonalként folytatódik. Fény bejárati, egyéni
fény kijárati jelzők (a 2. vg. kezdőpontija törpe).
Az 1. és a 7. vágányról fény tolatásjelzők
vezetnek ki. |
|
A felvételi épületet az állomás nagyszombati
végéhez közel helyezték el, mögötte buszmegálló
van. Ezen az oldalon, a jókúti végéhez közelebb
víztornyot látunk. Szolgálat van, jegykiadás nincs. Az
1. vágány rakodó, oldalrakodóval, raktárral és
rakodóterülettel (rönkfát rakodnak), az nagyszombati
váltókörzetnél vágánykapcsolatot követően
csonkaként végződik, kisebb rakodóterülettel. Itt
és a nagyobbik rakodóterületnél most
vissznyereményezett, betonaljas vágánymezőket
tárolnak. (Ezek akár az alagút 2001-es
felépítménycseréjének is lehetnek az elemei, ha
azóta nem találtak nekik jobb helyet valamelyik
mellékvonalban.)
|
|
A végponti váltókörzettől vp. felé nézve balra
jól látható töltés fordul ki, felépítmény
nélkül. (Talán a meg nem épült, Detrekőszentmiklós
(Plavecky Mikulás) - Jablánc (Jablonica) szakaszhoz
tartozott volna?) Jobbról, az állomás mellől
iparvágány jön, a területen faaljakat készleteztek,
itt néhány vágányos teher tároló is található.
Jobbra egy másik iparvágány ágazik ki. A 2610-es
személy (030-as Laminátka két 2. o. termeskocsival:
21-18 199, 21-08 250) percre pontosan érkezik, tehát
minden reményem megvan arra, hogy a Jókúton 3 perces
átszállással elérhető EC171-essel folytathassam
utamat Budapestre.
|
|
Luboka (Hlboké) kezdőponti váltókörzete
39.0-nál található, az épülethez legközelebb eső
átmenővágánya viszont rövidebb, csak 39.4-nél
fektették a kitérőjét. Ezúttal sem olyan vonaton
ülök, amely megáll itt. 40.4 ... 40.6 környékén
ágyazatot pótoltak.
|
|
43.5-nél ér véget a Szenice előtti tároló,
azután a belőle folytatódó iparvágány az állomás
mögött halad végég, Szenice végponti végét
követően ipartelepre tart. |
|
Szenice (Senica) állomáson huszonöten szállnak
fel, hárman le. Műanyag készülékünk a két kocsival
igen energikus gyorsulásokat produkál, emiatt egy-két
perceket állunk majdnem mindenütt, az indulási idők
kivárása céljából. Az állomás jókúti végét
követő ipartelepen, Vitkovice feliratú fém tárolók
és a fák között bújkál a tegnapelőtt látott két
tolatómozdony közül a kopottabb-zöldebbik. A másik
alaposabban elbújt, de nyilván valahol ugyanitt várja
a hétfői napot. A telep 45.4 magasságáig tart.
|
|
Sajdikkemencén négy felszálló, öt leszálló,
Búrszentmiklóson 1 fel, 3 le. Sasvár
(Sastin-Stráze) állomáson 26 felszálló, 3
leszálló. A hozzánk közelebb eső épületszárnyba
kerek falfülkét vájtak, amelyben üveglap mögött,
aranyozott szobor található - valószínűleg
vallási-kultikus célzattal.
Kuklócsári előtt, 63.05-nél figyelhető meg Csári
(Cáry) megszünt megálló-rakodója, két
átmenővágánnyal (az átmenő fővágány a 2.)
Szögletes épülete düledezik.
|
|
Kuklócsári (Kuklov) megállóhelyen kilencen
szállnak fel, és még mindig pontosak vagyunk, vagyis a
"Hungária" EC-t illető esélyeim
messzemenően jók. Jókútra érve az
utastájékoztatón 10 perces késést látok kiírva az
EC171-re, így még körülnézni is jut időm.
|
|
Arra az esetre, ha nem érem el az EC171-est, a
képen látható, 16:18-kor induló Os2023 (032, 031
motorkocsikkal) lett volna a "B-terv":
Pozsonyban némi fotózással, esetleg közbeiktatva a
"Svatopluk"-ot Párkányig, végül EC175.
Körülbelül hatvanan várakoznak Jókúton, a kisebbik
felük a személyvonatra száll, a többiek a
"Hungáriára" pályáznak. Az EC171
"Hungária" 8 perc késéssel érkezik,
ugyanennyivel indul tovább. Összeállítása: 350 020,
19-91 102, 10-91 105, 88-71 007, 21-91 301, 21-91 321,
20-91 103, 20-71 000, 21-91 303, 21-91 324. Az
utastelítettség az 1.o. kocsikban 15%, a többiben
átlagosan 75%, a vége felé csökkenően.
|
|
A képbe bemászó hölgy jól láthatta, mit
csinálok, mégse bírta ki azt a néhány másodpercet.
Igaz, további megmozdulásaival is hozta a saját
formáját, például amikor a hátizsákjával együtt
beszorult egy fülkeajtóban. (Reméljük, nem végez
túl felelősségteljes munkát.)
A 110-es vonal újonnan átépített szakaszán (18.0 ...
Zohor kiz.) a felsővezeték tartóoszlopok mindegyikére
méterpontos km-jelzést erősítettek fel (én is
lennék táblagyártó a pixisben). Az utasok többsége
Pozsonyig tart, de itt kb. 20 felszálló is akad.
Érsekújváron kb. ötvenen, Párkányban tizenöten
szállnak le (és hatan fel), késésünk fokozatosan
eltűnik. A maradó utasterhelés Párkánytól
kocsinként (hátulról): 3, 9, 25, 26, 29, 31, 2, 3, 7.
A Keleti pályaudvarra +2-vel érkezünk, az időjárás
pontosan ugyanolyan esős, mint amilyenben péntek reggel
elindultam. |